دفتر اصفهان

دفتر تهران

آیا چسب کاشی ضد آب است؟ آیا در این چسب، سیمان وجود دارد؟

آخرین ویرایش

ارائه شده توسط

shiva.jalaeikar
shiva.jalaeikar
چسب کاشی ضد آب
آنچه در این مقاله میخوانید

آیا چسب کاشی، سرامیک، پرسلان و سنگ ضد آب است

یکی از سوالات متداولی که در خصوص چسب های کاشی، سرامیک، پرسلان و سنگ مطرح می باشد، موضوع ضد آب بودن یا واترپروف بودن آن است.

چسب های کاشی، سرامیک، پرسلان و سنگ پودری در حالت معمولی ضد آب نمی باشد.

جهت اضافه نمودن این ویژگی به آن بایستی مواد مکملی به صورت پودری و یا مایع به آن اضافه نمود. بر روی بسته بندی چسب کاشی، سرامیک، پرسلان و سنگ واژه ی ضد آب بودن به صورت جداگانه ذکر می گردد که از این محصول می توان در محیط های مرطوب ویا در معرض رطوبت دایمی مانند استخرها، حمام، جکوزی ، سرویس های بهداشتی و غیره استفاده نمود.

در محصولات شرکت وستاشیمی این مورد با کد CV300 و یا CV310 شناخته می شود که برای اضافه نمودن ویژگی واترپروف نمودن آن بایستی مکمل highflex BV220 را به ازای هر کیسه حداقل یک لیتر به آن اضافه نمود و یا همچنین می توان از کد epofix100 برای داشتن این ویژگی استفاده نمود.

در این خصوص لازم به ذکر است که چسب خمیری در حالت عادی واترپروف نمی باشد و جهت داشتن چسب واترپروف بایستی از رزین های خاص استفاده نمود که این امر باعث افزایش قیمت این محصول می گردد.

در نتیجه لازم است که بدانید از چسب های خمیری در محیط های مرطوب و یا همجنین در کف و نماهای بیرونی به هیچ عنوان نبایستی استفاده نمود.

چسب‌های کاشی به دلیل ویژگی‌های ضد آب و چسبندگی قوی، برای نصب کاشی‌ها در محیط‌های مرطوب بسیار مناسب هستند. برای آشنایی با طرز تهیه ملات گروت سیمانی که می‌تواند در برخی پروژه‌های ساختمانی مفید باشد، به این صفحه مراجعه کنید.

در صورت نیاز به استفاده از چسب خمیری در این محیط ها حتما بایستی با کارشناسان شرکت وستاشیمی تماس حاصل نمایید.

آیا چسب کاشی، سرامیک، پرسلان و سنگ ضد آب است

آیا برای حمام و دستشویی می توان از چسب کاشی، سرامیک، پرسلان و سنگ استفاده کرد

از چسب های کاشی، سرامیک، پرسلان و سنگ در کلیه محیط ها می توان استفاده نمود لیکن بایستی نوع آن محصول و کد مربوطه به درستی انتخاب گردد.

محیط های حمام ، دستشویی به دلیل اینکه به صورت مداوم در معرض رطوبت می باشند، استفاده از چسب های کاشی  و سرامیک ضد آب یا واترپروف برای آنها ضروری است و در این خصوص بایستی حتما از کد CV300 یا cv310 همراه با مکمل highflex 220 استفاده نمود.

در این خصوص لازم به ذکر است بایستی با کارشناسان شرکت وستاشیمی تماس حاصل نمایید تا به صورت کامل برای خرید محصول شما را راهنمایی کنند.

آیا برای حمام و دستشویی می توان از چسب کاشی، سرامیک، پرسلان و سنگ استفاده کرد

ویژگی اصلی چسب کاشی چیست؟ و تفاوت آن با ملات چیست

یکی از سوالات متداولی که همیشه مطرح می باشد این است که چسب چه مزیت و برتری نسبت به ملات دارد.

در این خصوص لازم به ذکر است که جهت چسباندن کاشی سرامیک پرسلان سنگ به سطوح زیرینی نصب، چسب از مقاومت کششی، چسبندگی، برشی و خمشی مناسبی نسبت به ملات برخوردار می باشد.

همچنین چسب به دلیل ضخامت کم مورد استفاده از وزن کمتری در ساختمان برخوردار می باشد. در خصوص میزان چسبندگی حداقل بایستی (نیم نیوتن بر میلیمتر مربع) را تحمل نماید.

در صورتی که ملات حداکثر تا سه دهم نیوتن بر متر مربع را می تواند تحمل کند. چسب ضمن داشتن وزن کمتر، در زمانیکه ساختمان در معرض تنش یا نشست قرار می گیرد، مقاومت بیشتری را از خود نشان می دهد.

همچنین در محیط های پر تردد، استفاده از چسب می تواند به دوام بیشتر محصول در ساختمان کمک نماید از نظر اقتصادی نیز استفاده از چسب مناسب تر می باشد. چرا که میزان استفاده از آن نسبت به ملات کمتر بوده و همچنین در طول زمان دچار مشکل کنده شدن نمی گردد.

ویژگی اصلی چسب کاشی چیست؟ و تفاوت آن با ملات چیست

مزیت اصل چسب کاشی نسبت به سیمان (ملات) چیست

مهمترین مزیت چسب کاشی، سرامیک، پرسلان و سنگ و پرسلان نسبت به ملات، میزان چسبندگی، مقاومت خمشی و مقاومت برشی آن می باشد که جهت استفاده در محیط های داخلی ، بیرونی ، کف ، نما، محیط های پرتردد، محیط های مرطوب و غیره مناسب می باشد.

“نکات مهم و کاربردی نصب کاشی با چسب چیست”

هر تولید کننده ای بر روی بسته بندی خود و همچنین در داخل سایت خود مهمترین اطلاعات مربوط به نحوه استفاده از چسب خود را اعلام می نماید. در این خصوص مهمترین عامل زیرسازی مناسب سطوح قابل نصب می باشد این سطوح بایستی عاری از هرگونه گرد و غبار، چربی و مواد اضافی باشند.

در خصوص آماده سازی سطوح گچی، بایستی ضمن برطرف نمودن گرد و غبارهای موجود از پرایمر جهت زیرسازی مناسب استفاده نمود. همچنین در خصوص آماده سازی چسب، بایستی به نکات اعلام شده بر روی بسته بندی دقت کامل نمود.

در خصوص چسب های پودری شرکت وستاشیمی آماده سازی چسب به این نحو است که ابتدا بایستی به ازای هر کیسه 20 کیلوگرمی ، 5/4 لیتر آب درون ظرف ریخته، سپس محتوی چسب پودری را به آرامی به آن اضافه نمود و با استفاده از میکسر دستی شروع به هم زدن حاصل آن محصولی خمیری خواهد شد که بایستی پس از آماده شدن، 5 دقیقه به آن استراحت داد تا رزین های مربوطه فعال گردیده و پس از آن مجددا به مدت 2 دقیقه هم زده شده و سپس استفاده گردد.

در خصوص میزان استفاده از چسب بر روی کاشی سرامیک و پرسلان، بایستی با استفاده از کاردک دندانه 6 چسب را بر پشت آنها اعمال نمود و سپس عملیات نصب را با انجام ضربات یک نواخت بر روی کاشی انجام داد.

در خصوص نصب کاشی بر روی دیوار، استفاده از روش اتصال دوبل به این نحو که چسب بایستی هم بروی سطح زده شده و هم بر روی کاشی سرامیک و پرسلان مناسب می باشد.

جهت انجام بندکشی حداقل 48 ساعت زمان لازم است تا چسب بتواند به مقدار لازم رطوبت خود را از بندهای کاشی از دست دهد.

نکات مهم و کاربردی نصب کاشی با چسب چیست

کاشی، سرامیک و پرسلان بهتر از با بند کار شود یا بدون بند

با مراجعه به روش های نوین نصب در کشور های اروپایی، در میابیم که انجام نصب کاشی سرامیک و پرسلان با استفاده از روش نصب بدون بند منسوخ بوده و هیچ کجا از این روش استفاده نمی شود.

زیرا انقباض و انبساط های موجود در ساختمان باعث ایجاد فشار بر سطح آن گردیده و به راحتی باعث کنده شدن آنها می شود. در این خصوص بایستی حتما از ایجاد بند کاشی به میزان حداقل 2 الی 3 میلیمتر استفاده نمود. همچنین لازم به ذکر است که در خصوص سرامیک های سایز بزرگ (اسلب) این میزان بایستی بیشتر گردد و از بندهای با عرض بیشتر استفاده نمود. در خصوص بندکشی استفاده از پودرهای بندکشی که دارای ویژگی های خاصی می باشند، مناسب است، پودرهای بندکشی شرکت وستاشیمی دارای ویژگی ضد جرم ، ضد خش، ضد سایش، واترپروف ، مقاوم به اسید خانگی و آنتی باکتریال می باشند.

“نکته برای مبتدی ها در نصب کاشی چیست”

مهمترین نکته جهت نصب کاشی برای افراد مبتدی مراجعه به سایت تولید کننده جهت دریافت اطلاعات تکمیلی نصب می باشد.

همچنین در این خصوص لازم به ذکر است که استفاده از نظرات کارشناسان شرکت وستاشیمی و دریافت اطلاعات لازم می تواند راه گشا باشد.

آیا در این چسب سیمان (ملات) وجود دارد

چسب های کاشی، سرامیک، پرسلان و سنگ در دو مدل اصلی می باشد.

چسب خمیری و چسب پودری. چسب های خمیری با استفاده از فیلرهای مخصوص و انواع رزین های خاص تهیه می گردد لیکن در چسب های پودری از سیمان به مقدار لازم استفاده می گردد که این سیمان به تنهایی نمی تواند باعث ایجاد چسبندگی گردد.

انجام فرآیندهای مختلف بر روی ترکیب مواد چسب پودری و اضافه کردن افزودنی های خاص ترکیبی را حاصل می نماید که باعث ایجاد چسبندگی مناسب جهت چسباندن کاشی سرامیک سنگ و پرسلان می گردد.

“چند ساعت بعد از استفاده از چسب در حمام و دستشویی می توان در آنجا آب ریخت”

در خصوص ساختمان هایی که جدیدا احداث گردیده بهتر آن است که بعد از نصب کاشی و سرامیک به مدت 48 ساعت صبر نمود و پس از آن بندکشی کرد.

میزان مقاومت لازم پس از 3 الی 4 هفته بدست می آید.

و بعد از آن میتوان بهره برداری نمود. لیکن در خصوص مکان هایی که مورد بازسازی قرار می گیرند، بهتر آن است که پس از نصب کاشی سرامیک سنگ و پرسلان با استفاده از چسب ، بندکشی آنها با مواد واترپروف انجام شده تا در زمان کمتری بتوان از آن محل ها بهره برداری نمود.

این زمان می تواند تا یک هفته کاهش یابد.

همچنین لازم به ذکر است که جهت بندکشی این مورد بایستی از پودر بندکشی شرکت وستاشیمی به اضافه Highflex 210  استفاده نمود.

تفاوت چسب خمیری و پودری چیست

چسب خمیری چسبی آماده مصرف بوده و نیاز به افزودن هیچ ماده دیگری ندارد.

چسب خمیری یا دیسپرسی بر پایه رزین های هموپولیمر و کوپلیمر بوده و با چسبندگی بالا جهت نصب کاشی سرامیک سنگ و پرسلان در محیط های داخلی ساختمان و بر روی دیوار مناسب می باشد. در شرکت وستاشیمی این محصول بر اساس الزامات استاندارد Inso 12492 و همچنین EN 12004 اروپا تهیه شده است. استفاده از این چسب بر روی سطوح گچی پس از انجام زیر سازی مناسب می باشد. چسب پودری مخلوطی از چسباننده هیدرولیک، سنگ دانه های معدنی و مواد افزودنی آلی می باشد. این چسب جهت چسباندن کاشی سرامیک سنگ و پرسلان ، سنگ های طبیعی و مصنوعی بر روی کلیه سطوح کف، دیوار محیط های داخلی و خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

این محصول را می توان بر روی سطوح سنگی سیمانی آجری کاشی و سرامیک های قدیمی مورد استفاده قرار داد. جهت استفاده بر روی گچ حتما بایستی از تولید کننده ویژگی های مربوطه سوال شود.

زمان خشک شدن چسب کاشی چقدر است

هر تولید کننده ای دارای جدول مشخصات فنی خاص خود می باشد که زمان های مربوط به عمر مفید چسب پس از گسترده شدن بر روی سطح، زمان خشک شدن کامل ، زمان بندکشی مناسب ، ضخامت ملات برای نصب و همچنین دمای مناسب نصب در آن ذکر شده است. در خصوص محصولات شرکت وستاشیمی با مراجعه به تکنیکال کاتالوگ این شرکت و همچنین سایت شرکت می توان اطلاعات لازم در این خصوص را کسب نمود.

“چطور کاشی شکسته را تعویض کنیم؟ (چگونه می توان کاشی قدیمی را از روی سطح جدا نمود)”

جهت انجام عملیات نصب بر روی کاشی های قدیمی به دو روش می توان این کار را انجام داد.

روش اول: کلیه کاشیها را از روی سطح جدا کنیم و سپس اقدام به نصب نماییم.

روش دوم: کاشی های قدیمی را خش دار نموده و لعاب آنها را از روی سطح با استفاده از دستگاه های سنگ ساب خراشیده نماییم.

در روش اول برای راحتی کار می توان سطح مورد نظر را با استفاده از حرارت مستقیم منبسط نمود، کاشی به راحتی از روی سطح کنده می شود. جهت دریافت ویدیوی آموزشی روش این کار می توانید به سایت شرکت مراجعه نمایید.

در روش دوم با استفاده از دستگاه مینی سنگ خراشیده نمودن سطح لعاب امکان پذیر می باشد. (میزان خراشیده نمودن بایستی حداقل دو سوم سطح لعاب قدیمی باشد.)

چطور کاشی شکسته را تعویض کنیم؟

آیا بندکشی حمام و دستشویی و آشپزخانه را خودمان می توانیم انجام دهیم؟ نکات مهم و کلیدی آن چیست؟

انجام بندکشی حمام، سرویس های بهداشتی و آشپزخانه با استفاده از پودر سنگ و سیمان کاری بس اشتباه است. در این خصوص بایستی از پودرهای بندکشی دارای ویژگی های خاص استفاده نمود.

پودرهای بندکشی شرکت وستاشیمی دارای ویژگی ضدخش، ضد جرم، ضد سایش، آنتی باکتریال، مقاوم به اسید خانگی و واترپروف می باشد.این پودرها مقاومت لازم درطول مدت زمان را دارا می باشند و دارای رنگبندی مختلف هستند. که قابلیت تولید در رنگهای سفارشی را نیز دارد.

انجام بندکشی توسط افراد عادی امکان پذیر بوده و در این خصوص بایستی به توصیه های ذکر شده بر روی بسته بندی محصول و همچنین سایت شرکت توجه نمود. لازم به ذکر است که تا سه هفته نبایستی از مواد شیمیایی خورنده بر روی بندهای کار شده استفاده نمود.

آیا می توانید رنگ پودر بندکشی دلخواه و خاص مشتری را تولید نمایید

در حالت عادی کاتالوگ رنگی پودر بندکشی شامل 20 رنگ عمومی می باشد و در صورت نیاز مشتری به رنگ دلخواه قابلیت تولید فراهم می باشد لیکن این مقدار بایستی حداقل 200 کیلوگرم باشد تا بتوان تولید آن را انجام داد.

رنگ پودر بندکشی دلخواه و خاص مشتری

بعد از انجام بندکشی چند ساعت برای خشک شدن چسب زمان لازم است

پس از گذشت 4 روز، بندکشی انجام شده به مقاومت  اولیه لازم می رسد. و 3 هفته پس از بندکشی، می توان از مواد شونده اسیدی خانگی با درصد پایین استفاده نمود.

برای مکان های پر تردد، چه نوع چسبی توصیه می شود

جهت مکان های عمومی و پر تردد مانند سالن های ورزشی و آموزشی ، ترمینال ها ، مترو، مراکز تجاری و درمانی و … می توان از چسب های پودری ویژه جهت این مکان ها استفاده نمود.

هر تولید کننده ای کد ویژه ای جهت این موضوع را توصیه می نماید. شرکت وستاشیمی جهت این مکان ها کد CV300 و CV310 همراه با مکمل Highflex 220 را توصیه می نماید. جهت انجام نصب حتما بایستی توصیه های لازم در این خصوص را رعایت نمود.

 

“برای پیشگیری از ترک های مویی در محصولات دیوار که منشآ آن مصالح و تنش های ساختمانی می باشد، توصیه چیست؟”

در صورت ایجاد ترک های مویی و یا ترک هایی با عمق و عرض بیشتر، می توان از گروت پلیمری این شرکت استفاده نمود.

ویژگی این محصول به این صورت می باشد که با استفاده از ویژگی انبساطی آن باعث پر نمودن ترک های ایجاد شده گردیده و پس از خشک شدن هیچ گونه شکافی دیگر قابل ملاحظه نمی باشد. لیکن در صورت نشست یا تنش های مجدد، این ترک ها قابل بازشدن می باشد. جهت جلوگیری از چنین رخدادی بایستی قبل از انجام این عملیات، محل مربوطه را نشانه گذاری نمود تا میزان ایجاد ترک در طول زمان مشخص گردد و در صورتیکه این ترک ها رو به افزایش می باشد، بایستی به صورت اصولی ایجاد ترک را بررسی و از وقوع بیشتر آن جلوگیری نمود و سپس اقدام به انجام درزبندی ترک با استفاده از گروت پلیمری شرکت وستاشیمی نمود.

 

“برای چسبندگی بیشتر و بالا رفتن کیفیت نصب کاشی چه توصیه ای دارید”

توجه به توصیه های انجام نصب که در کاتالوگ های فنی و همچنین سایت شرکت درج شده است می تواند کمک مناسبی به افزایش کیفیت نصب کاشی نماید. در خصوص آماده سازی چسب کاشی توصیه هایی بر روی بسته بندی محصول داده شده است که می تواند راه حل مناسبی برای این امر باشد. زیر سازی سطح و آماده سازی چسب از جمله مواردی است که باعث بالارفتن کیفیت نصب می گردد و همچنین لازم به ذکر است که در صورت نیاز به چسبندگی بیشتر، میتوان از مکمل های مربوطه و دریافت اطلاعات فنی از واحد فروش شرکت وستاشیمی اقدام نمود.

 

سیمان یا چسب کاشی

مهمترین مزیت چسب کاشی، سرامیک، پرسلان و سنگ و پرسلان نسبت به ملات، میزان چسبندگی، مقاومت خمشی و مقاومت برشی آن می باشد. که جهت استفاده در محیط های داخلی ، بیرونی ، کف ، نما، محیط های پرتردد، محیط های مرطوب و غیره مناسب می باشد.

روش ساخت چسب کاشی وستاشیمی

ابتدا محل مورد نظر را از هرگونه ذرات گرد و غبار، چربی و غیره تمیز نمایید. سپس مقدار 4 الی 5 لیتر آب را در داخل ظرفی با گنجایش 20 کیلوگرم ریخته و محتوی یک کیسه چسب پودری تک جزئی را بـه آرامی به آن اضافه نمایید. پس از آن توسط یک میکسر دستی به آرامی بهم بزنیـد تا خمیری یک دست و یکنواخت بدست آید. مخلوط بدست آمــده را حدود 10 الی 15 دقیقه استراحت دهید تا قـوام آیـد و سپـس مجـدد بهم بزنیــد. پس از آن می توانید با استفاده از ماله شماره 6 مخلوط را بر روی سطح مالیده و اقدام بـه نصب کاشی نماییــد. در صورت نصب بر روی کاشیهای قدیمی ابتدا باید لعاب سطح زیریــن حداقل به میزان 2/3 سطح کاشی قدیمی خراشیده شــود.

همزدن چسب کاشی چگونه است

جهت آماده سازی چسب کاشی سرامیک سنگ و پرسلان بایستی به توصیه های مندرج بر روی بسته بندی محصول توجه نمود. در این خصوص ابتدا بایستی در ظرفی مناسب به ازای هر 20 کیلوگرم پودر، 5/4 لیتر آب اضافه نمود و در صورت نیاز به اضافه نمودن مکمل های مربوطه، میزان مکمل از مقدار آب افزوده شده کسر می گردد. در این مرحله بایستی چسب پودری را به مرور به آب اضافه نمود و با استفاده از میکسر دستی شروع به هم زدن آن نمود.

پس از آنکه محصولی خمیری بدست آمد، بایستی 5 الی 10 دقیقه به آن فرصت داد تا افزودنی های چسب فعال گردیده و سپس مجددا به مدت 2 دقیقه با میکسر هم زده شود. چسب مورد نظر آماده استفاده بوده و با استفاده از کاردک دندانه دار می توان عملیات نصب را انجام داد.

همزدن چسب کاشی چگونه است

چرا چسب بهتر از سیمان است

مهمترین مزیت چسب کاشی، سرامیک، پرسلان و سنگ و پرسلان نسبت به ملات، میزان چسبندگی، مقاومت خمشی و مقاومت برشی آن می باشد. که جهت استفاده در محیط های داخلی ، بیرونی ، کف ، نما، محیط های پرتردد، محیط های مرطوب و غیره مناسب می باشد.

“عیوب استفاده از ملات در نصب کاشی و سرامیک چیست”

از عمده ترین عیوب استفاده از ملات به جای چسب ، میزان چسبندگی کمتر آن می باشد همچنین لازم به ذکر است که ملات هیچکدام از ویژگی های مربوط به چسب از جمله میزان مقاومت های کششی و خمشی و برشی را به اندازه ی چسب دارا نمی باشد از جمله موارد دیگر می توان به وزن زیاد ملات نسبت به چسب اشاره نمود که باعث افزایش وزن ساختمان می گردد و در ساختمان های جدید که توصیه بر سبک سازی، مقاوم سازی و مقاومت مورد نیاز در برابر زلزله می باشد، استفاده از چسب می تواند موثر بوده و از نظر اقتصادی به صرفه باشد.

روش اجرای صحیح چسب کاشی، سرامیک، پرسلان و سنگ

ابتدا محل مورد نظر را از هرگونه ذرات گرد و غبار، چربی و غیره تمیز نمایید. سپس مقدار 4 الی 5 لیتر آب را در داخل ظرفی با گنجایش 20 کیلوگرم ریخته و محتوی یک کیسه چسب پودری تک جزئی را بـه آرامی به آن اضافه نمایید. پس از آن توسط یک میکسر دستی به آرامی بهم بزنیـد تا خمیری یک دست و یکنواخت بدست آید. مخلوط بدست آمــده را حدود 10 الی 15 دقیقه استراحت دهید تا قـوام آیـد و سپـس مجـدد بهم بزنیــد. پس از آن می توانید با استفاده از ماله شماره 6 مخلوط را بر روی سطح مالیده و اقدام بـه نصب کاشی نماییــد. در صورت نصب بر روی کاشیهای قدیمی ابتدا باید لعاب سطح زیریــن حداقل به میزان 2/3 سطح کاشی قدیمی خراشیده شــود.

 

“نوع ماله کشی (ماله شانه ای) چه تاثیری دارد”

جهت انجام نصب با استفاده از چسب کاشی، سرامیک، پرسلان و سنگ حتما بایستی از کاردک دندانه دار استفاده نمود. استفاده از هرگونه ابزار دیگری از جمله کاردک و یا ماله باعث عدم یکنواختی چسب در پشت کاشی و سرامیک و پرسلان گردیده و عملیات نصب را دچار مشکل می نماید.

در استاندارد Inso 12492 توصیه گردیده است که از کاردک دندانه 6 استفاده گردد. این وسیله باعث گسترده نمودن چسب به صورت یکنواخت بر پشت کاشی و یا محل نصب می گردد.

نوع ماله کشی (ماله شانه ای) چه تاثیری دارد

نحوه صحیح بندکشی

ابتدا سطح زیرکار را کاملاً تمیز و عاری از هر گونه گرد و غبار و چربی نمایید. مقداری از پودر بندکشی را با کمی آب، آرام آرام مخلوط کرده و درصورت امکان با همزن برقی مخلوط می نماییم تا به صورت خمیر در بیاید. پس از 15 دقیقه و با استفاده از کاردک، بندها را پُر نمایید و پس از 30 دقیقه دور تا دور بندها را با استفاده از یک دستمال تمیز، کاملاً پاک نمایید. در صورتی که قرار باشد این پودر در مکان های مرطوب مثل حمام، سرویس بهداشتی، استخر و یا پشت بام و پارکینگ مورد استفاده قرار گیرد. بهتر آن است که پودر مورد نظر را با مایع Highflex BV210 مخلوط نموده و عمل بندکشی را انجام دهید. این عمل باعث می شود پودر بندکشی شما واترپروف گردیده و میزان مقاومت مکانیکی و شیمیایی آن افزایش یابد.

نکته 1: برای اینکه پودر بندکشی به مقاومت نهایی خود برسد تا 5 روز حتی الامکان روی آن آب ریخته نشود و تا سه هفته در معرض مواد خورنده (باز و اسید)قرار نگیرد.

نکته 2: در بنـدکشی هایی که عرض بند از 8 میلیمتر به بالا باشد، بندکشی ممکن است نیاز به ترمیم مجدد داشته باشد.

 

“ملات خشک چیست؟”

ملات خشک شامل سنگ دانه های یکنواخت و همچنین سیمان می باشد که در صورت نیاز به چسبندگی بیشتر بایستی از افزودنی های پلیمری خاص استفاده نمود. میزان افزایش یا کاهش این چسبندگی در زمان تولید ملات خشک تعیین می گردد. ملات خشک دارای ویژگی مناسب تنظیم شده در زمان تولید می باشد.

آیا بندکشی را می توان به روش دوغابی انجام داد؟

انجام بندکشی به روش دوغابی همان روش سنتی قدیمی بوده که با ترکیب سیمان سفید و پودر سنگ انجام می پذیرد. در خصوص این روش قابل ذکر است که به هیچ وجه چسبندگی لازم در جداره های سرامیک را ایجاد نمی کند و به مرور زمان دچار خوردگی ترک و یا کندگی می گردد.

به خصوص از این روش در سرویس های بهداشتی حمام آشپزخانه نمی توان استفاده نمود چرا که باعث کنده شدن زود هنگام می گردد. همچنین لازم به ذکر است که این ترکیب به هیچ وجه مقاوم به مواد خورنده نمی باشد روش دوغابی باعث از بین بردن جلای کاشی ها و سرامیک های دارای لعاب مات می گردد جهت جلوگیری از این موضوع بایستی از پودرهای بندکشی به صورت خمیری استفاده نمود.

نحوه صحیح بندکشی

آیا بندکشی ضد اسید است

در صورت استفاده از محصولاتی که دارای ویژگی مقاومت به مواد شیمیایی خورنده باشند، بندکشی دارای این ویژگی می باشد. لیکن میزان خوردنگی بر اساس جدولی که در تکنیکال کاتالوگ شرکت وستاشیمی درج شده است، قابل بررسی و استفاده می باشد. این جدول شامل اطلاعات مورد نیاز در خصوص نوع اسید، باز ، مواد خورنده و همچنین میزان زمان غوطه وری آنها در مواد مذکور می باشد. در این خصوص بهتر است جهت استفاده مناسب با مراجعه به سایت شرکت و یا تماس با دفتر فروش شرکت وستاشیمی ، اطلاعات مربوطه را دریافت نمود.

“چه رنگهایی دارد؟ آیا رنگ سفارشی دارد؟ مثل طلایی و نقره ای”

در حالت عادی کاتالوگ رنگی پودر بندکشی شامل 20 رنگ عمومی می باشد و در صورت نیاز مشتری به رنگ دلخواه قابلیت تولید فراهم می باشد لیکن این مقدار بایستی حداقل 200 کیلوگرم باشد. تا بتوان تولید آن را انجام داد.

مقیاس محاسبه بندکشی چیست؟ به چه میزان باید مصرف کرد

در خصوص میزان مصرف پودر بندکشی جدولی تهیه گردیده است که این جدول در سایت شرکت و همچنین کاتالوگ های تهیه شده قابل مطالعه و بررسی می باشد در این جدول به پارامترهای سایز کاشی، عرض بند، عمق بند، اشاره شده است. که پس از آنکه پارامترهای مورد نظر تعیین گردید، فاکتوری در جدول به دست می آید که با ضرب آن در متراژ کاشی سرامیک یا پرسلان مورد استفاده میزان پودر بندکشی مورد نیاز بر اساس کیلوگرم به دست می آید.

آیا این چسب کاشی برای حمام مناسب است

از چسب های کاشی، سرامیک، پرسلان و سنگ در کلیه محیط ها می توان استفاده نمود لیکن بایستی نوع آن محصول و کد مربوطه به درستی انتخاب گردد.محیط های حمام ، دستشویی به دلیل اینکه به صورت مداوم در معرض رطوبت می باشند، استفاده از چسب های کاشی  و سرامیک ضد آب یا واترپروف برای آنها ضروری است.و در این خصوص بایستی حتما از کد CV300 یا cv310 همراه با مکمل highflex 220 استفاده نمود.در این خصوص لازم به ذکر است در صورت نیاز به داشتن هر گونه اطلاعات اضافی حتما بایستی با کارشناسان شرکت وستاشیمی تماس حاصل نمایید.

آیا روی سطوح گچی استفاده می شود

حتما باید سطح گچی خراش داده شود و قبل از زدن چسب، از یک پرایمر استفاده شود در این خصوص چسب CV300 محصول شرکت وستاشیمی مناسب می باشد.

این چسب جهت چسباندن کاشی، سرامیک، پرسـلان، سنگ های طبیعی و مصنوعی بر روی کلیه سطـوح سیمـانی، سنگی، آجـری، سرامیکی، گچی و … بر روی کف و دیوار در محیط های داخلی و خارجی (نمای ساختمان) مورد استفاده قرار می گیرد و علاوه بر این می توانیـد از این محصول بر روی سطـوح دارای سیـستم گرمایشی، بالـکن، پاسیـو، استخــر، سطـوح گچی، پلاستـرها، بلـوک هـای گچی، بتـن سبـک و سنگ کاری های قدیمی نیـز استفـاده نماییـد.

برای هر متر مربع چقدرچسب لازم است

از جمله سوالات متداولی که مطرح می گردد، میزان چسب مورد نیاز برای نصب می باشد. لازم به ذکر است که در کلیه چسب های کاشی، سرامیک، پرسلان و سنگ و پرسلان مورد استفاده ، میزان مصرف 3 الی 5 کیلوگرم بر مترمربع می باشد. استفاده کمتر باعث عدم چسبندگی و استفاده بیشتر مانع خشک شدن چسب می گردد.

چقدر طول می کشد به مقاومت 100درصد برسد

در صورت استفاده از چسب هایی که بر اساس استاندارد ملی ایران تهیه شده است، میزان مقاومت کامل در طی 4 هفته قابل دسترسی می باشد همچنین لازم به ذکر است که در صورت استفاده از چسب هایی که فاقد استاندارد باشند، این زمان تفاوت دارد. این زمان در دمای 22 درجه سانتیگراد قابل دسترسی می باشد به معنی آنکه دمای مناسب نصب بین 20 الی 25 درجه سانتیگراد می باشد.

“روش اتصال دوبل چیست و به چه صورت است”

جهت اتصال مناسب کاشی، سرامیک، سنگ و پرسلان به سطوح زیرینی بهتر آن است که از روش اتصال دوبل استفاده گردد. این روش به این صورت می باشد که پس از تهیه چسب و قوام آمدن آن، ابتدا بایستی با کاردک دندانه دار، چسب را بر روی سطح نصب کشیده و سپس همین عملیات را بر روی پشت سطح کاشی، سرامیک، سنگ و پرسلان انجام داد. در مرحله بعد، سرامیک را بر روی سطح زیرین قرار می دهیم و با تکان های مختصر و همچنین ضربات یکنواخت، باعث خروج هوا از بین سرامیک و سطح نصب می گردیم.

انجام این عمل، باعث نصب بهتر سرامیک بر روی سطح می گردد و این عمل باعث می گردد که پس از نصب، صدای پوکی از روی سرامیک شنیده نشود و در بلند مدت، چسبندگی بهتری بین سطح و کاشی، سرامیک، سنگ و پرسلان ایجاد گردد.

“چرا باید از کاردک دندانه دار جهت چسباندن کاشی، سرامیک، سنگ و پرسلان استفاده کرد و چه شماره ای مناسب است”

یکی از سوالات متداول در زمینه ی نصب کاشی که توسط همگان مطرح می گردد، دلیل استفاده از کاردک دندانه دار در هنگام نصب می باشد.

کاردک دندانه دار به دلیل داشتن فواصل منظم در بین دندانه های آن، باعث می گردد تا چسب کاشی، سرامیک، سنگ و پرسلان بصورت منظم و یکنواخت بر روی سطح نصب قرار گیرد.

این عملیات باعث می گردد تا هیچگونه برآمدگی یا فرورفتگی بر روی سطح نصب مشاهده نگردد و عملیات نصب با دقت بیشتری انجام شود. در استاندارد Inso 12492 توصیه گردیده است

که از کاردک دندانه دار شماره 6 استفاده گردد در این کاردک فاصله بین دندانه ها 6 میلی متر و همچنین ارتفاع هر دندانه 6 میلیمتر می باشد.

با استفاده از این کاردک، مقدار چسب مورد استفاده، 3 الی 5 کیلوگرم بر متر مربع خواهد بود.

ترکیب چسب کاشی و سیمان سفید

مخلوط کردن چسب کاشی با سیمان توصیه نمی شود زیرا چسب کاشی به طور خاص برای چسباندن کاشی به سطوح فرموله شده است، در حالی که سیمان یک مصالح ساختمانی همه منظوره است که برای کاربردهای مختلف مانند بتن، ملات و دوغاب استفاده می شود.
چسب کاشی یک ماده از پیش مخلوط شده است که معمولاً از سیمان، ماسه و سایر مواد افزودنی تشکیل شده است که به آن خواص لازم برای چسباندن موثر کاشی ها به سطوح را می دهد. افزودن سیمان بیشتر به چسب کاشی می تواند ترکیب آن را تغییر داده و عملکرد آن را تحت تاثیر قرار دهد و به طور بالقوه منجر به مشکلاتی مانند چسبندگی ضعیف، ترک خوردن یا خشک شدن ناهموار شود.

ترکیب چسب کاشی و سیمان سفیدبهتر است هنگام خرید چسب کاشی یا سیمان سفید طبق دستورالعمل سازنده آن استفاده کنید و ترکیب آنها را با مواد دیگر تغییر ندهید، مگر اینکه توسط سازنده توصیه شده باشد.
اگر الزام خاصی در انتخاب محصول دارید یا در مورد محصول مناسب برای استفاده برای پروژه خود مطمئن نیستید، توصیه می شود برای راهنمایی، با متخصصان وستا شیمی اسپادانا تماس بگیرید.

مخلوط چسب کاشی و سیمان

در دنیای ساخت و ساز، کاشی ها به عنوان پوشش های زیبا و کاربردی، نقش مهمی ایفا می کنند. اما برای چسباندن کاشی ها به سطوح مختلف، به ملاتی قدرتمند و بادوام نیاز است. ملات چسب کاشی و سیمان، ترکیبی بی‌نظیر بین دو ماده ی قدرتمند را به نمایش می گذارد و به سطوح کاشی شده استحکام فوق العاده ای می بخشد.

تناسبی دقیق، اتصالی قوی
نسبت چسب کاشی به سیمان، نقش کلیدی در کیفیت و کارایی ملات دارد. این نسبت به طور معمول به صورت درصدی بیان می شود و مقادیر آن می تواند از 5 تا 20 درصد در محل استفاده  خود متغیر باشد. برای مثال، 10% نسبت ترکیب چسب و سیمان به معنای استفاده از 10 لیتر چسب کاشی برای هر 100 کیلوگرم سیمان است.

انتخابی هوشمندانه
انتخاب بهترین نوع چسب کاشی به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • نوع کاشی: برای کاشی های سرامیکی، چینی و سنگی، استفاده از چسب های معمولی کاشی مناسب است.
  • محل نصب: برای نصب کاشی در محیط های مرطوب یا با ترافیک بالا، استفاده از چسب های کاشی ضد آب و قوی توصیه می شود.
  • زیرسطح: نوع زیرسطح (مانند سرامیک، بتن یا گچ) در انتخاب نوع چسب کاشی تاثیرگذار است.

ترکیب چسب و سیمان: گامی به سوی استحکام
ترکیب چسب کاشی و سیمان به دقت و ظرافت نیاز دارد. در اینجا مراحلی را برای انجام صحیح این فرآیند به شما معرفی می کنیم:

  • آماده سازی: ابتدا سطح مورد نظر را از هرگونه آلودگی و گرد و غبار پاک کنید.
  • اختلاط: چسب کاشی را به مقدار مناسب به آب اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید تا محلولی یکنواخت حاصل شود.
  • اضافه کردن سیمان: به تدریج سیمان را به محلول اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوطی همگن و بدون گلوله به دست آید.
  • استفاده سریع: ملات آماده شده را بلافاصله پس از اختلاط مورد استفاده قرار دهید.

ترکیب چسب کاشی و سیمان

 

بهترین چسب کاشی برای حمام

راهنمای گام به گام برای بهترین انتخاب

حمام، فضایی مرطوب و پر رفت و آمد است که انتخاب پوشش مناسب برای آن، از اهمیت بالایی برخوردار است. در میان انواع پوشش‌ها، کاشی به دلیل زیبایی، تنوع و مقاومت در برابر رطوبت، انتخابی محبوب برای حمام به شمار می‌آید. اما برای نصب کاشی در حمام، نیاز به چسبی قدرتمند و بادوام است که بتواند کاشی‌ها را به طور کامل به سطوح حمام چسبانده و از آنها در برابر رطوبت و فشار محافظت کند.

در این مقاله، به بررسی انتخاب بهترین چسب کاشی برای حمام و ارائه راهنمایی گام به گام برای انتخابی بی‌نقص می‌پردازیم.

عوامل کلیدی در انتخاب چسب کاشی حمام:

  • مقاومت در برابر آب: حمام فضایی مرطوب است، بنابراین چسب کاشی باید در برابر رطوبت و نفوذ آب کاملاً مقاوم باشد.
  • مقاومت در برابر فشار: حمام فضایی پر رفت و آمد است، بنابراین چسب کاشی باید در برابر فشار و سایش مقاوم باشد.
  • نوع کاشی: نوع کاشی (سرامیکی، سنگی، شیشه‌ای) در انتخاب چسب کاشی موثر است.
  • نوع زیرسطح: نوع زیرسطح (سرامیک، بتن، گچ) در انتخاب چسب کاشی موثر است.
  • برند و کیفیت: انتخاب برندهای معتبر و باکیفیت در زمینه چسب کاشی حمام، تضمین کننده‌ی دوام و عملکرد چسب است. برند وستاشیمی در این زمینه امکان دریافت مشاوره رایگان را از کارشناسان و متخصصین خود را برای شما فراهم کرده است که شما میتوانید با شماره های موجود در وبسایت ما تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را از مشاورین ما دریافت کنید.
  • سرعت خشک شدن: سرعت خشک شدن چسب کاشی در زمان نصب کاشی‌ها بسیار مهم است.

گام‌های انتخاب بهترین چسب کاشی حمام:

  • شناسایی نوع کاشی و زیرسطح: اولین قدم، شناخت نوع کاشی و زیرسطحی است که می‌خواهید کاشی را بر روی آن نصب کنید.
  • بررسی ویژگی‌های چسب: با توجه به نوع کاشی و زیرسطح، ویژگی‌های مورد نیاز چسب مانند مقاومت در برابر آب، فشار و انعطاف‌پذیری را مشخص کنید.
  • مطالعه نظرات کاربران: مطالعه نظرات و تجربیات کاربران در مورد برندهای مختلف چسب کاشی حمام، می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب شما باشد.
  • مشورت با متخصصان: در صورت نیاز، می‌توانید با متخصصان وستاشیمی مشورت کنید و از راهنمایی آنها بهره‌مند شوید.
  • مصرف چسب: میزان مصرف چسب کاشی در هر متر مربع باید به طور دقیق محاسبه شود تا از هدر رفتن چسب جلوگیری شود.

چسباندن کاشی با چسب کاشی مناسب حمام

در نهایت، قیمت چسب کاشی خمیری می‌تواند بسته به برند و ویژگی‌ها متفاوت باشد. برای بررسی دقیق‌تر و جزئیات بیشتر، به صفحه قیمت چسب کاشی خمیری مراجعه کنید.

مصالح لازم برای اجرای کف سازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات به روز شده